AANMELDINGEN NIEUWE PATIËNT
Afspraken reumatologie kan u hier via de website maken.
Voor afspraken tandheelkunde geldt er momenteel een patiëntenstop.
WELKE DOCUMENTEN NEEMT U MEE OP UW AFSRPAAK TANDHEELKUNDE ?
WANNEER U EEN AFSRPAAK NIET NAKOMT
U dient minstens 48u op voorhand uw afspraak te annuleren indien u deze niet kan nakomen. Patiënten met urgente problemen kunnen dan in uw plaats behandeld worden.
Annulaties van afspraken dienen telefonisch te worden doorgegeven (elke werkdag tussen 09u-12u).
Indien u een afspraak niet of niet tijdig annuleert, wordt er een verzuimvergoeding aangerekend.
Deze vergoeding bedraagt €15 per voorzien kwartier.
WANNEER U TE LAAT BENT OP EEN AFSPRAAK
Wanneer u te laat op een afspraak verschijnt, bestaat er een risico dat de behandeling niet volledig volgens de planning kan worden uitgevoerd of dat deze zelfs volledig geannuleerd moet worden wegens het hierdoor ontstane tijdsgebrek. Wij kunnen niet garanderen dat er op korte termijn een nieuwe afspraak kan worden voorzien. Door de drukte van de agenda’s van de tandartsen kan het zijn dat de afspraak pas na weken/maanden kan worden ingepland. Indien er geen tijd meer is om uw behandeling uit te voeren, wordt dit gezien als een niet nagekomen afspraak en wordt er een verletvergoeding aangerekend aan €15 euro per voorzien kwartier.
WACHTZALEN
De praktijk beschikt op de 1e verdieping over een wachtzaal voor de tandartsen, alsook een kinderwachtzaal. De medische praktijk op de tweede verdieping heeft een aparte wachtzaal. In de zomer stellen we de terrassen ter beschikking om de wachttijd voor u zo aangenaam mogelijk te maken.
Wij trachten iedereen goede zorg te verlenen. Soms zijn er onvoorziene omstandigheden tijdens een behandeling van de patiënt vooraf aan uw afspraak, of wordt een probleem meteen opgelost in plaats van op een later contactmoment. Urgente problemen zijn per definitie niet gepland en worden soms bijgeboekt bij de agenda van de tandarts. Wanneer dergelijke zaken zich voordoen, kan uw wachttijd langer duren dan gepland. Hou rekening bij het maken van uw afspraak dat u mogelijk langer dan voorzien moet wachten in de wachtzaal. Wij danken u voor uw begrip.
Reclame die door u gedistribueerd wordt in de wachtzaal zullen wij verwijderen indien deze niet relevant is voor de praktijk. Gelieve dus bij de tandarts na te vragen of u reclamemateriaal kan achterlaten.
TARIEVEN
Alle tandartsen in CONFIDENT werken gedeconventioneerd zodat er een kwalitatieve tandheelkundige zorg gegarandeerd kan worden.
Reumatoloog Dr. Gielis werkt partieel gedeconventioneerd met derdebetalersregeling.
BEGROTINGEN
Wanneer u een uitgebreide tandheelkundige behandeling nodig hebt, dan zal er voor u een behandelplan worden opgesteld. Hierbij zal er ook een begroting worden opgemaakt. Deze dient u goed na te lezen. Hou er rekening mee dat dit slechts een prijsindicatie is. Soms dient er om medische redenen wijzigingen in de planning te worden uitgevoerd, zijn extra behandelingen noodzakelijk of dienen er toch andere materialen gebruikt te worden. Dit kan dan een implicatie hebben op de eindfacturatie. De tandarts zal steeds pogen om een correcte begroting op te maken. Indien hiervan moet worden afgeweken zal hier steeds duidelijk en transparant met u over gecommuniceerd worden.
ONTHAAL
De praktijk is telefonisch bereikbaar elke werkdag tussen 09.00u en 12.00u. We proberen u steeds zo snel mogelijk te woord te staan, maar soms kunnen de wachttijden door de drukte oplopen. Hou hier ook rekening mee. Graag steeds uw beleefdheid naar de praktijkassistenten toe.
WELKE DOCUMENTEN NEEMT U MEE OP UW AFSRPAAK REUMATOLOGIE ?
ANNULATIES VAN AFSPRAKEN
Hou er rekening mee dat wanneer u een afspraak annuleert er géén garantie is dat er een nieuwe afspraak voor u op korte termijn kan worden ingepland.
Indien u afspraken van een behandelplan annuleert nadat u deze reeds initieel geconfirmeerd hebt via mail, kan het zijn dat het hele behandelplan dient uitgesteld te worden. Bij het uitvoeren van een behandelplan moet er namelijk steeds rekening gehouden worden met de labotermijnen. Bij het verzetten van één afspraak, moeten hierdoor mogelijk ook alle vervolgafspraken verplaatst worden. Vanwege de overvolle agenda van onze tandartsen is het vaak niet mogelijk om alle afspraken op korte termijn opnieuw in te plannen. Wees u hiervan bewust!
TANDHEELKUNDIGE URGENTIE
Wanneer u ’s ochtends belt met een pijnklacht/spoedgeval, proberen wij u zoveel mogelijk dezelfde dag te helpen. Belt u later op de dag, dan kunnen wij u dit niet garanderen.
Bij urgente problemen in het weekend, feest -en brugdagen, kan u zich wenden tot de algemene wachtdienst tandheelkunde op het nummer 0903 39969
ROKEN
Roken in de praktijk, en voor de ingang van de praktijk is ten strengste verboden.
HUISDIEREN
Omwille van hygiënische redenen laten we geen huisdieren toe in onze praktijk.
ZWANGERSCHAP
Wij vragen u om een zwangerschap zeker vooraf aan de behandeling te melden aan de tandarts/mondhygiënist! In geval van zwangerschap dienen we röntgenopnames te vermijden!
BETAALMOGELIJKHEDEN
In onze praktijk worden betalingen met bancontact en cash geaccepteerd.
Betalen met een credit card of een buitenlandse betaalkaart is niet mogelijk.
Betalingen via overschrijving is NIET meer mogelijk daar dit in het verleden tot wanbetalingen heeft geleid.
VOORSCHOTTEN
Daar er reeds precedenten zijn van wanbetaling, kan er gevraagd worden om reeds een voorschot te betalen op grote tandheelkundige bedragen, vooraleer het volledige werk is uitgevoerd. Dit is voornamelijk het geval bij uitgebreide behandelplannen waar er ook veel labotechnisch werk bij komt kijken. Op deze manier kan de tandarts tussentijdse facturen van het tandtechnisch labo voor uw werk al betalen.